Tornerspel

När jag letade efter olika sevärdheter i stan vi ska åka till dök en riddarborg upp.
Idag har jag tittat närmare på den och jag vill så gärna se den i verkligheten! Den ser ut som en alldeles äkta borg från riddartiden med stora tornerspel och riddare i rustningar och färgglada dräkter.
Men nu är det vinter och enligt väderleksrapporten är där minus tio grader! Jag fattar inte hur där kan vara så kallt! Det ligger ju söderut! Vi får ju hoppas att väderleksrapporten visar korrekta siffror när det står att det ska bli plusgrader hela den veckan som vi ska vara där.

Förutom vädret är borgen 1½ timmes tågresa från staden vi ska till. Känns lite plågsamt långt faktiskt i de tågen... -Men tänk om jag aldrig mer åker till den staden? Då missar jag ju borgen!
Vad göra?
Lite bilder på borgen:








Google maps är fantastiskt! Tänk att man kan resa till ett annat land och få se så mycket utan att förflytta sig hemifrån! Längtar tills de har fotograferat resten av världen med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.