Tecken på Ägglossning ???

Igår morse när jag vaknade visste jag att det var en av de dagarna. :-(
Det känns i huvudet så fort man vaknar. En svag förnimmelse av huvudvärk, en svag förnimmelse av illamående.
Det håller på så i några timmar sen kommer det med full styrka.
Vad jag avskyr dessa dagar.
Ägglossning, huvudvärk, illamående, spyor.

I förrgår började jag med att ta min morgontemp, det ska tydligen vara lättare att hålla koll på och upptäcka ägglossningen då.
Igår, första dagen jag tempade var tempen 35,7 °C, igår andra dagen hade tempen stigit  till 36,2 °C.

Det var konstigt tyckte jag att den kan ändras så pass med bara en dags mellanrum. Båda dagarna tog jag tempen i sängen, direkt när jag vaknat, innan jag stigit upp och vid samma tidpunkt.

Sen funderade jag inte mer över det, ett mönster visar sig väl säkert när man tempat nån månad tänkte jag.

Dagen förflöt exakt enligt ÄL-schemat, det enda jag kunde göra var att sitta och vänta på det oundvikliga :-(
Fruktansvärd huvudvärk varvades med kräkning och diarré eller vad det kallas när samma muskelgrupp har hand om båda ändar. :-(
Efter första spyorna började jag känna mig sömnig, det gjorde mig lite orolig för sån plötsligt stark sömnadskänsla har jag aldrig fått innan. Jag försökte tappert hålla mig vaken och min man propsade på att jag skulle äta middag. Jag fick bara i mig lite ris och höll sen på att somna vid bordet.
Jag blev tvungen att ge upp och gå och lägga mig. Jag intalade mig att kroppen vet själv bäst vad den gör. Förhoppningsvis sover jag bara. Jag sov i några timmar. Huvudet bultade och jag kunde inte somna om, illamåendet kom och gick men tack och lov kom det inga fler kräkningar.
Så småningom somnade jag igen men resterande del av natten vaknade jag hela tiden med nån timmes mellanrum i sällskap av huvudvärk.

Efter 03 kändes det som att huvudvärken släppt men istället fick jag skitont i ryggen. Så ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Jag vände och vred mig om vartannat men inget hjälpte. Vid 07 gav jag upp och klädde på mig och åt en liten macka med ett litet glas mjölk.
Ryggen värker exakt där man brukar ha "mensvärk".
Runt den 18-21 hade jag vad som kändes som PMS.
Det verkar ju som att jag har ÄL nu eller så kanske jag ska ha mens ?
Jobbigt med den här ovissheten :-(
Men det är i alla fall skönt att gårdagen är över. Hoppas bara jag slipper favorit i repris.



Min ständiga följeslagare sådana här dagar. För er andra som upplever dessa symtom kan jag rekommendera karameller eller druvsocker eller vad man nu har hemma. Jag hade bara karameller. Då får man i sig lite lite lite näring och det går över fortare och framförallt blir huvudvärk 2 inte lika jobbig. Det vill säga den man får efteråt. Den som kommer på grund av att man inte ätit under hela dagen.

1 kommentar:

  1. Fy trodde jag va ensam om att få huvudvärk illamående och extrem ryggvärk innan mensen. Riktigt jobbigt.:(

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.