Undvika NSAID?

Jag har haft nåt problem med min fot några månader nu.
Vet inte vad men jag har fått en remiss så får vi se då.
Under Nyår hade jag fruktansvärd värk av musarm.
Det gjorde så fruktansvärt ont så jag visste inte vad jag skulle göra av mig själv.
VårdCentralen stängd så jag sprang in på apoteket.
Jag fick med mig ibuprofen hem.
Jag har aldrig sett de förr så jag antog att de var rätt nya på marknaden.

6 dagar tog jag de.
Med en dags uppehåll.
3 tabletter per dag.

Och nån vecka senare började konstiga saker hända i min kropp.

Märklig huvudvärk. Ont i hjärtat, tänkte först att det är Reflux men det kändes annorlunda.
En dag såg jag suddigt så jag fick lägga mig, på morgonen var det bra igen.

Mot foten fick jag Diklofenak.
Det stod att Diklofenak kan öka risken för stroke.
Så jag har inte tagit några.
Sen såg jag att ibuprofen också gör det.

Idag läste jag att Diklofenak orsakat många hjärtattacker i USA.

Ipren har jag aldrig haft problem med och tänk hur många av de jag proppat i mig.....

Mitt huvud är fortfarande konstigt, jag misstänker starkt ibuprofen.

Nu har jag kört med omega 3 i några dagar och huvudet och hjärtregionen har blivit bättre.
Så nu har jag förbjudit min familj att någonsin använda Diklofenak eller ibuprofen. Hoppas de lyssnar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.