Civilisation!

Nu är vi framme vid Vänern och äntligen ser vi lite civilisation efter den mörka skogen!

Hela huset var totalt utkylt och vi kunde inte få igång luftvärmepumpen. Jag hittade några konvektorelement men de klarade inte av att värma upp hela huset.

Till råga på eländet lyckades jag med konstrycket att stänga av golvvärmen i badrummet.
Det fanns inget varmvatten och varken internet eller hemtelefonen funkade.
Vi frös och frös.
Jag hade lust att åka hem igen men tänkte, ge inte upp!
Jag lyckades till slut hitta instruktionsboken till golvvärmen och kunde få igång den igen.
Tyvärr blev den inte ens ljummen förrän framåt eftermiddagen idag.
Efter att ha letat igenom halva internet lyckades jag till slut hitta instruktioner till luftvärmpumpen som säger: röd lampa blinkar-tillkalla service.
Nice.

Så halva natten spenderade jag åt att leta efter lösningar. Inte förrän klockan tre på natten kunde jag lägga mig .
Sängarna i huset är så smala att sambon och jag sover i vars en men jag frös så jag kröp ner hos sambon för värmen och försökte sova men det var så trångt så det blev inte mycket sömn.
Nu är golvvärmen i badrummet igång på normalvärme så nu ska jag hoppa ner i jaccuzzin och värma mig :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.