Vilse i skogen


Hela vägen upp har sambon skrutit om att nu kan han vägen utantill och behöver minsann inte längre använda GPS!
Strax norr om Trollhättan ska man ta av åt höger. Sambon svängde åt vänster.
Efter några mil sa han: "Hmmm... Vägen ser lite annorlunda ut..."
"Det är mörkt ute sa jag."
Sen dök en skylt upp: "Välkommen till Uddevalla" :-D
Oooops!
Det fanns ingen möjlighet att svänga tillbaka men enligt min GPS kunde man köra en liten omväg genom Färgelanda.
Vi åkte upp för en backe genom en kolsvart skog och helt plötsligt bara försvann vägen framför oss!
Sambon saktade ner och då syntes vägen på andra sidan kullen.
Det var skrämmande, nåt sånt har vi aldrig upplevt.
Lite längre fram kom vi till ett stort öppet fält och där kunde vi se jättemånga stjärnor lysa upp himlen. Så vackert!
Plötsligt dök tre rådjur upp vid vägkanten.
de syntes knappt i mörkret och de stod helt stilla. Då kom jag på den briljanta iden att jag skulle fotografera de, när jag äntligen fått igång kameran satte de av mot skogen och försvann i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.