Gott Nytt År 2016

En halvtimme kvar till tolvslaget och sen får vi lära oss säga år 2016 :-)
Middagen är precis uppäten och nu umgås vi alla tillsammans med småprat och småglimtar på TV:n.
Jag lagade fläskfilé med potatisgratäng, bearnaisesås, rödvinssås och kryddsmör.
Den maten är väldigt mättande så jag gjorde ingen efterätt istället satte jag fram saffransgifflar, praliner och den godaste mjuka pepparkaka jag någonsin smakat.
Hädanefter kommer jag alltid att köpa mjuk pepparkaka från Kvarnvingen, precis som jag efter att ha testat massa olika varianter numera endast köper Blossa Glögg och Apotekarnes Julmust :-)
Snart är det dags för spriten att flöda men eftersom ingen av oss är glada i alkoholsmaken har alla överraskat varandra och köpt vars en flaska alkoholfritt mousserande :-)
Så nu har vi alldeles för mycket dricka :-)
Gott Nytt År 2016 allihopa !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.